четверг, 19 мая 2016 г.

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГIЧНИЙ СЕМIНАР для педагогів «Тайм-менеджмент як засіб врегулювання психофізичного стану педагога».

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГIЧНИЙ СЕМIНАР 
  для педагогів «Тайм-менеджмент як засіб врегулювання психофізичного стану педагога».

 Тема сьогоднiшньої зустрiчi дуже цiкава й актуальна для кожного з нас.          
         Як можна управляти часом? Хіба можна його сповільнити, зупинити чи пришвидшити?     Час – це щось постійне, що завжди було,  є і буде. Він минає і щоб ми не робили, доба буде містити 24 години, година – 60 хвилин, хвилина – 60 секунд. І тут як не крути, які курси по time management не закінчуй, які книжки не читай – ми нічого не вдіємо. Але, якщо ми не можемо управляти часом, давайте подумаємо, що ми можемо зробити для того, щоб вмістити всі наші справи в добу, як підвищити нашу ефективність, як встигати виконувати все заплановане і мати час на відпочинок? Це і є основні завдання, які покладені на тайм-менеджмент.
         Чи знайома вам така ситуація?

          Прийшов зранку на роботу: кава зі співробітниками, перевірив пошту, зайшов на аккаунти в соціальних мережах, подзвонив телефон, зайшов співробітник за порадою, інший попросив допомогти, почитав новини в Інтернеті, обід, кава-чай, свої справи навалились, почав робити одне, сказали робити інше, кидаєш попереднє, робиш друге, коли доробив повертаєшся до першого, забув на чому закінчив, зайшов співробітник, соціальні мережі, пошта і все… Робочий день закінчився, можна підбити підсумки: Втомлений шалено; Роботи море (з кожним днем недоробки накопичуються) ; Нічого не зроблено ( нічого не встигаєш); Єдине бажання додому, телевізор і ліжко. А завтра? А завтра знов  все по-новому.
 Наше життя складається з років, рік – з місяців, місяць з тижнів, а тиждень з днів.          Отже, якщо ми хочемо змінити наше життя – нам треба змінити всього-на-всього наш день! Один однісінькій день.
 Хоча для декого такий спосіб проведення робочого дня цілком прийнятний, як то кажуть «солдат спить – служба йде», тобто головне що є робота, дні так проходять – зарплата платиться, багатьом це підходить. Ніхто не каже, що від цього всього необхідно відмовлятись, але нам необхідна оптимізація нашої роботи та дисципліна. Тому, якщо це все впорядкувати – вивільниться море часу. Пропишіть собі чіткий розпорядок дня,розпишіть все щохвилинно. Привчіть, щоб Вас не турбували по дрібницях. Кожного дня виділіть собі від 30-ти хвилин до години на форс-мажорні ситуації, Вам не обов’язково треба буде їх використовувати, але якщо б щось трапилось, воно не зможе Вас вибити з колії – адже Ви будете готові до цього. Бо коли в нас кожна хвилинка буде прописана згідно плану, і не дай Бог, щось піде не так, це буде «зсув» всього графіку, а отже і додатковий стрес для нас, а нам цього не потрібно!
          Якщо у Вас буде чітко розписаний розпорядок дня, коли все буде впорядковано – Ви позбудетесь того хаосу, який постійно краде Ваш час та не дає встигати виконувати все заплановане. Спробуйте, вищенаведену пораду, складіть графік і чітко слідуйте йому, і пам’ятайте, що це все веде Вас до кращого життя і Вашої перемоги! Для досягнення будь-якої цілі – необхідна зміна в самій людині! Якщо хочеш мати те чого не маєш сьогодні – роби те, що не робиш сьогодні!

 Повiдомлення «Планування щоденної роботи»

         За дослiдженнями, короткочасна пам’ять розрахована на запам’ятовування 5—7 об’єктiв.  А щодня нам iз вами треба виконати безлiч справ. Усе тримати пiд контролем просто неможливо. Тому рекомендується завжди мати при собi записник, у який занотовувати, що i де треба купити, з ким i про що домовитися, кому зателефонувати, на яку годину призначити зустрiч тощо. Отже, йдеться про планування щоденної роботи.
Планування щоденної роботи означає виграш у часі. Л. Зайверт, фахiвець iз самоменеджменту, на основi дослiджень сформулював правило: «Хто регулярно протягом 10 хвилин планує свiй робочий день, той зможе заощадити 2 години, а також правильнiше i краще впоратися з важливими справами».  Щоденний план допомагає уникнути безладу i метушнi. Вiн дає змогу виконати великий обсяг роботи, але при цьому значною мiрою рятує вiд втоми. План дисциплiнує, втримує вiд рiзних спокус.
Вправа «Намалюй фігуру»
          Обладнання: 2 різних малюнка з геометричними фігурами, білі аркуші паперу, фломастери.
Завдання: вибирається два гравця - утворюється пара. Пара сідає на стільці спиною один до одного. Гравцю 1 дається малюнок із завданням, гравцю 2 - чистий аркуш паперу і фломастер. Гравець 1 пояснює розташування фігур на аркуші, гравець 2 зображує фігури. Потім вправу виконує слідуюча пара.
При цьому першому учасниковi пiдказувати не можна, другому можна пiдказувати хором.   Фiксується час, який витратив кожен з учасникiв на виконання завдання. Потім порівнюються вихідний малюнок і намальований, визначається на скільки вони збігаються. 
Рефлексія: як гравці впорались із завданням? Яке було самопочуття при виконанні1,2 завдань? Що заважало або допомагало досягненню розуміння і результату? Чи достатньо зрозумілим було пояснення? Чи хорошим   був «вчитель», «учень»? Чому? Який результат був найкращим?Чому?
 Мудра порада — рацiональне використання робочого часу неможливе без узгодження дiй, наявностi чiтких i конкретних цiлей.

 
 Вправа «Розподiл часу»
 Учасники отримують аркуш паперу, на якому намальованi два кола, пiд якими написано: «Звичайний день», «Iдеальний день».
Цi кола треба подiлити у вiдсотках на чотири сектори:
1. Справи, як
і ви не любите, але зобов’язанi робити.
2. Щоденнi необхiднi ритуали (гiгi
єнiчнi процедури, приготування та прийому їжi тощо).
З. Справи, якi ви любите робити.
4. Безглузде гаяння часу.
Обговорення:
— Який сектор найбiльший?
— Чим вiдрзня
ється наш звичайний день вiд iдеального?
— Що треба
зробити, щоб наш звичайний день став майже iдеальним?
Отже, основною причиною дефiциту часу
є його безглузде гаяння.
Існує кiлька правил   i принципiв установлення прiоритетності
Принцип Паретто
(iталiйський економiст) полягає в тому, що не слiд братися спочатку за легшi вправи. Вони вимагають витрати певного часу й зусиль, яких згодом може не вистачити для важливих справ. Необхідно вирiшувати питання, виходячи з їхньої значущостi й важливостi.
Принцип Ейзенхауера (американський генерал). Залежно вiд ступеня термi
новостi й важливостi завдання, розрiзняють чотири можливостi їхньоi оцiнки виконання:
1. Термiновi, важливi — за них слiд братися негайно i виконувати
самому.
2. Термiновi, менш важливi
— можна доручити виконати комусь iз колег.
3. Менш термiновi, важливi — можна вирiшити
згодом, але особисто.
4. Менш термiновi, менш важливi —
їх виконання можна вiдкласти до того часу, коли вони перейдуть до iншоi категорiї або взагалi втратять свою актуальнiстъ.
Див. матрицю Ейзенхауера 
Мудра порада, яку помiстимо у «Бочку ідей, попередньо записавши її за допомогою друкарської машинки, звучить так: навчившись установлювати прiоритети, ми досягнемо кращих результатiв iз мiнiмальними затратами часу та зусиль.
 Інодi нашi проблеми полягають у тому, що ми:
1. Намага
ємось одразу виконати надто великий обсяг роботи.
2. Витрача
ємо свої сили на певнi, на наш погляд, необхiднi справи.
Передумовами для оптимального використання часу й ефективностi в роботi
єє складання вiдповiдного списку прiоритетiв i дотримання його.
Ус
тановлення пріоритетів допомагає:
• планомiрно вести справи;
• виконувати термiнову роботу до
встановленого часу;
• ураховувати можливостi делегування;
• уникати непотрiб
них розбiжностей мiж своїми цiлями;
 • уникати перероблювання вже зробленого.
 
 Вправа « Вітрильник життя»
Учасникам пропонується на аркуші паперу намалювати вісь координат від 1-10, де кожна з площ буде відповідати за певну сферу життя людини: здоров'я, відносини, час, справа.
                               1


2                                                       3


                      
                           4
1-    здоров'я (якщо Ви не згадуєте про своє здоровя, тобто у Вас нічого не болить, ставте - 10)
2-    відносини (якщо у Вашому оточенні усі раді Вам і Ви також раді усім, ставте -10) 
3-    справа (якщо у Вас достатньо грошей, щоб бути там, де Ви хочете, ставте – 10)
4-    час ( якщо Ви майстер тайм-менеджменту ставте -10. Якщо ви маєте напоминайлики -1-4, є ще й заплановані справи в журналах, блокнотах, записниках -5-6, якщо ви ще й вмієте ранжувати справи в порядку необхідності, виконувати їх в певній послідовності -10).Учасникам пропонується зєднати точки на кожній осі координат таким чином, щоб утворився вітрильник та домалювати знизу човник. В ідеалі сторони вітрильника мають бути максимально однаковими.

Якщо вам подобається Ваш вітрильник – пливіть і далі на ньому по  своєму життю, нічого не змінюючи. Якщо ж ні – працюйте над собою. Змінюйте себе та своє відношення до життя. Все у Ваших руках!

Комментариев нет:

Отправить комментарий