Виховання в дусі прав людини спрямоване на формування у дитини почуття
справедливості, загальної рівності прав і можливостей. Тому неприпустимі
несправедливість, заходи впливу, принижающие людську гідність дітей, порушують
їх право бути коханими, рівними серед інших.
Правова освіта дошкільнят передбачає ознайомлення юних громадян з
конкретними і зрозумілими їм правами.
Дітям доступні такі чотири групи прав:
1. Права на гідне існування, виживання,
що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу
батьків, громадянство.
2. Права на розвиток, освіту, відпочинок
і дозвілля.
3. Права на захист від приниження,
насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.
4. Права на свободу слова, думки та
діяльності.
Знайомство дітей з їхніми правами доцільно здійснювати в двох напрямах:
"Я мої права", "Я і права інших людей". Це сприяє розумінню
таких простих і водночас складних істин, як: "Мої права - це мої
можливості, мої свободи", "Мої права закінчуються там, де починаються
права іншої людини". Правове виховання та навчання дитини гармонійно поєднується з його
громадянським, моральним, трудовим і валеологічним вихованням, а також тісно
взаємопов'язано з основними розділами базисної програми "Пралеска". Елементарні правові знання включаються до загального і необхідний дітям
комплекс знань про життя. Вони є доповненням до знань про навколишній світ,
соціальної дійсності. Виховання громадянина, що бере активну участь в житті суспільства,
передбачає знайомство з правом на освіту, придбання професії за своїм вибором,
правом на працю.
Комментариев нет:
Отправить комментарий