пятница, 6 января 2017 г.

Консультація для батьків «Вікові особливості розвитку дітей 2-го та 3-го року життя»

Консультація для батьків
«Вікові  особливості розвитку дітей 2-го та 3-го року життя»

  Протягом другого року життя відбуваються значні зміни в розвитку дитини. Коли вашій дитині виповнився рік, вона лише починала самостійно ходити, а до 2 років вона не тільки може влізти на стільці, на ліжко, але і ходити по сходах, та не по-дитячому, а як дорослий, наступаючи по черзі то правою, то лівою ногою.
Який же він, малюк 1,5-2 років?

Емоційний стан дитини.
У дітей цього віку дуже яскраві, але нестійкі емоції. Сміх часто змінюється плачем і навпаки, дитина легко може заплакати, але й дуже швидко заспокоюється, головне, вміти вчасно переключити увагу, відвернути від подразника.
  Емоційний стан нестійкий, дитина то обіймає і цілує дорослого, то тут же може штовхати його і лаяти, проявляти проти нього протест. Таким чином, почуття дітей 2-го року життя безмежні, але нетривалі.
У цьому віці грою дитини потрібно керувати, придумувати сюжет, підштовхувати до ігрових дій, одним словом, вчити, адже такі маленькі діти повторюють за дорослим все, що бачать, і як ви навчите свою дитину грати, такі дії вона і буде виконувати. Дитина 2-го р.ж. може недовго грати самостійно, потім вимагає втручання дорослого.
Мислення
Мислення у дітей наочно- дійове, тобто дитина бачить предмет і відразу тягнеться до нього, виконує дії з ним. Однак до дворічного віку дитини мало займає емоційно смислове значення іграшки. Його більше цікавить те, що з цією іграшкою можна робити. Відзначено, що діти цього віку люблять довго повторювати різні дії з одним і тим же предметом. Це пояснюється тим, що вони проявляють інтерес до його різних властивостей. Малюкові цікаво дізнаватися, що кубики можна не тільки ставити один на інший, але й приставляти один до іншого, вантажити на машину, укладати в коробочку і закривати її. Однак  дитину цього віку потрібно направляти в грі, інакше в неї можуть довгий час зберігатися і закріплюватися примітивні одноманітні дії: вона може без кінця катати машинку, брати кубики в рот, перекладати іграшки з однієї руки в іншу і т.д. Показуйте дитині, як користуватися іграшковими молотком, совочком, лопаткою і т. д. На другому році життя дитина відтворює дії дорослих з предметами, у неї з'являються предметні ігри-наслідування.
  До двох років діти можуть грати в елементарні логічні і тематичні ігри, здатні складати план дій на порівняно невеликий проміжок часу.
Слідом за показом дорослого, може поставити один кубик на інший і таким чином побудувати будиночок- вежу з двох кубиків. Спочатку покажіть, а потім дайте малюкові можливість побудувати вежу самостійно.
Крім того, покажіть дитині, як можна зняти кільця зі стрижня пірамідки і знову надіти їх. Дайте їй можливість виконати цю вправу стільки разів, скільки малюк захоче. Не слід на цьому етапі вимагати, щоб вона збирала пірамідку правильно. Головне в цьому занятті - відпрацювати навички надя-гання кільця на стрижень. У 15 місяців дитина впевнено знімає 4-5 кілець пірамідки і може надіти 1-2 кільця (деякі діти і більша кількість) без ураху-вання їх розміру.
  У 1-1,5 року дітей дуже цікавлять всякі дірочки, мотузочки, шнурки. Для цього віку й придумані безпечні ігри, особливо різного роду шнурівки. Щоб складні дії з такого роду іграшками доставляли дитині задоволення, необхідно дотримуватися деяких умов. По перше, шнурівки не повинні лежа-ти в одному місці з іншими іграшками. Видавайте їх тільки на заняття, а після - ховайте. Так інтерес у дитини не вичерпається. По друге, слід пам'ятати, що в цьому віці не існує такого заняття, яке могло б захопити ди-тину на довгий час. Шнурування - спільна гра, тут необхідно участь і підбадьорююча увага дорослого до важкого для дитини процесу потрапляння в дірочку. І по-третє, якщо дитина не виявляє інтересу до іграшки, значить, це їй ще рано, адже у кожного малюка індивідуальний темп розвитку. Запропонувати іграшку слід трохи пізніше - через місяць, через два.
 Те ж саме відноситься до віку, в якому дитина опановує здатність розрізняти геометричні фігури і вставляти предмети один в одного в залежності від їх форми і розміру. Крім того, ця здатність пов'язана з доступністю такого роду іграшок. Тому вже на початку другого року життя необхідно купити один або декілька наборів ігр вкладишів. Вкладиші - це невеликі предмети, які необхідно вкласти у відповідні отвори. Залежно від того, куди саме вкладається предмет, ігри вкладиші підрозділяються на три основних види: вкладиші в рамку, вкладиші один в інший і пірамідки.
 Вкладиші в рамку. Рамки з прорізами різних форм можуть бути площинни-ми, у вигляді дошки планшета, або об'ємними, що представляють іграшкові шухлядки, в стінках яких ці фігурні прорізи і зроблені. Малюкові необхідно підібрати до прорізи фігурку точно такої ж форми і вставити її в цей отвір. Якщо фігурка вкладиш збіглася з рамкою силуетом, то вона міцно сяде в своє "гніздечко" або благополучно в нього провалиться.
 Вкладиші один в іншій. До цього виду вкладишів відноситься традиційна російська матрьошка. В даний час крім матрьошки існує дуже багато інших іграшок подібного типу. Кількість предметів, які вставляються один в іншій, різна - від двох трьох до десяти і більше. До 15 місяців життя 95% дітей вміють вставити маленький стаканчик в більший за розміром.
     Більшість дітей до дворічного віку мають чітке уявлення про призначення оточуючих їх предметів домашнього вжитку та особистої гігієни, правильно їх використовують.
 Мова, спілкування
     Особливо великі досягнення дитини в оволодінні промовою: якщо до 1 року дитина тільки починала розуміти мову дорослого, то до 2 років вона уже починає говорити фразами, вживати дієслова, займенники, прислівники, схиляти іменники. Розширюється інтерес дитини до всього навколишнього Діти навчаються комбінувати слова, об'єднуючи їх в невеликі двох-трехсловние фрази, причому від таких фраз до цілісних пропозицій вони прогресують досить швидко. Друга половина другого року життя дитини характеризується переходом до активної самостійної мови, спрямованої на управління поведінкою оточуючих людей і на оволодіння власною поведінкою;
До 1,6-1,8 років у дитини розвивається тільки розуміння мови при ще вельми незначному прирості активного словника, на другому  ж році життя різко зростає інтерес дитини до навколишнього світу. Дитина все хоче дізнатися, помацати, побачити, почути. Особливо його цікавлять назви предметів і явищ, і він раз у раз задає дорослим питання: «Що це?».
 До двох років, дитина, що  нормально розвивається, розуміє значення практично всіх слів, що відносяться до оточуючих його предметів. Цьому сприяє постійне і різноманітне спілкування дорослих з дитиною.
До кінця другого року життя діти знають вже приблизно 300 слів.  У цьому віці дитина вчиться розуміти мову. Не даремно вона любить прислухатися до розмови дорослих. Їй подобається слухати розповіді, казки, вірші, потішки - це означає, що дитина починає пізнавати світ за допомогою мови. Цікавий факт, в 2-3 роки словниковий запас дитини від 300 до 1500 слів. До трьох років дитина опановує всіма відмінками і може за допомогою прийменників будувати складні речення. Дитину треба вчити спільних ігор з однолітками, демонструючи йому загальноприйняті правила поведінки. Батькам при цьому відводиться роль своєрідного керівника процесом, в завдання якого входить підбір товаришів для гри, улагоджування сварок дітей та інші «дрібниці». Проте не намагайтеся повністю переключити увагу малюка на інших дітлахів (на жаль, крім корисних навичок він може освоїти і погані звички). Залишайтеся для нього таким же бажаним і улюбленим товаришем по іграх.
Не забувайте навчати дитину пристойним манерам. І хоча оцінити чужу точ-ку зору для дитини на цьому етапі розвитку ще занадто складне завдання, елементарні «спасибі» і «будь ласка» для різних ситуацій (наприклад, бабуся пригостила онуку цукеркою) цілком йому «по плечу». Не дивуйтеся, якщо засвоївши урок «подяки» у відношенні однієї конкретної людини, дитина не скаже «спасибі» в подібній ситуації, наприклад, дідусю. Просто здатність узагальнювати ще не доступна малюкові (це відбудеться ближче до п'яти років). Але зате він прекрасно навчається ввічливості на Вашому прикладі.

Розвиток пам'яті
Пам'ять мимовільна, тобто не може дитина спеціально вивчити, запам'ятати яку-небудь інформацію. Тільки при багаторазовому повторенні у неї формується пам'ять. 75% дитячих пригадувань припадають на вік 3-4 роки, тобто до кінця раннього віку складається довготривала пам'ять і її основні механізми.

Гра
Гра предметно-маніпулятивна, тому об'єкт пізнання - предмети, їх внутрішній устрій. Спосіб пізнання - розібрати, зламати. У цьому віці дитина виконує різні дії з іграшками, які спостерігав у дорослих, таким чином з'являються гри наслідування.
Відносини з дорослими і однолітками
дорослий цікавий як джерело інформації, захисту і ласки. Тому довгий розставання сприймається болісно. Але незважаючи на це у них проявляється потреба в самостійності, відбувається формування особистості. Одноліток в цьому віці малоцікавий, тому разом грати не вміють. Гра в даному віці частіше індивідуальна. Лише на четвертому році діти починають виявляти цікавість до однолітка, як партнеру по грі. Більше цікавлять старші діти, які є провідними в діяльності.
Формування особистості (Я) - пов'язаний із становленням самосвідомо-сті: він впізнає себе у дзеркалі, знає і відгукується на своє ім'я, усвідомлює своє місце серед однолітків.
Висновок: таким чином, формування особистості, гра, розвиток мови, пам'яті, відносин з дорослими є основними напрямками в розвитку дітей.

Комментариев нет:

Отправить комментарий