пятница, 6 января 2017 г.

Психологічні ігри для батьків


«Мені подобається …»
Створіть тісне коло. Кожен з учасників повинен сказати двом членам групи, яких він обере, речення про їхню зовнішність: «(ім'я)...мені подобається твій (твоя)...».
Після цього кожен учасник має сказати двом іншим, яких він вибере, що в їхній поведінці або рисах характеру їм подобається.

Обговорення.
Що ти почував, коли говорив приємні речі іншим?
 Що ти почував, коли чув приємні речі про себе?
—   Що було зробити легко, а що важко?


«Мислимо позитивно»
Мета: усвідомлення важливості прийняття свого «Я» з усіма перевагами та недоліками, вправляти у здібності змінювати свої думки з негативних на позитивні.
Пригадай, коли ти мав невдачі, які і зараз мають вплив на твоє життя, поведінку та самопочуття. Напиши 5—10 таких речень. А тепер спробуй замінити негативні думки про себе на позитивні.
Обговорення. Якщо маєш бажання, то можеш поділитися І групою своїми враженнями від цієї вправи.

«Ти про мене ще не знаєш… »
Мета: донести учасникам, що успішність спілкування залежить від ступеня відвертості та довіри.
Щоб у тебе розвивалися добрі взаємини з іншою людиною, ти повинен бути відвертим, і лише тоді вона буде мати можливість пізнати тебе. Але ти ризикуєш, бо тебе можуть відштовхнути. Тому, щоб стати відвертим, ти повинен вірити, що відповідь іншої особи не ранить твоїх почуттів, що вона не нехтуватиме тобою і що не використає твої слабкі сторони. Те саме можна сказати і про іншу людину, яка довіряється тобі, довіра буде рости, якщо ти не будеш використовувати її слабкі сторони, висміювати і відштовхувати її.
Якщо хтось відкривається тобі, а ти залишаєшся потайливим, то він не буде тобі довіряти. Якщо ти у відповідь на відвертість починаєш насміхатися, «підколювати» або читати моралі й-засуджувати, тоді й інший теж утратить до тебе довіру. Теплий вираз твого обличчя, приязна усмішка, доброзичливість у голосі, дружня поведінка допоможуть тобі здобути довіру інших, яким ти сам хочеш довіритися. Пропонуємо вправу, що потребує відвертості й довіри.
Поділяються на пари. Особа А протягом 3 хвилин розповідає про себе за допомогою таких речень: «Ти про мене не знаєш, що я...». Особа Б слухає. Через 3 хвилини — зміна ролей. Намагайтеся бути настільки відвертими, наскільки ви можете. Ризикуйте! А тепер протягом 5 хвилин залишайтеся у тих само парах і ставте запитання один одному, які виникли у процесі виконання вправи. Можете використати цей час для  вільного спілкування.

«Воскова свічка»
Станьте у тісне коло. Бажаючий стає у центр кола, закриває очі і дозволяє групі похитати себе, тримаючи за плечі і верхню частину тулуба. Це може бути рух за годинниковою стрілкою або навпаки чи хитання з одного боку кола в інший. Стопи того, хто стоїть у центрі, не повинні відриватися від підлоги. Учасники кола намагаються торкатися лагідно до «свічки», але надійно підтримувати, щоб людина не впала.
Обговорення.
Як ти себе почував, кали був у центрі кола?
Про що думав, що тобі нагадувала ця вправа?
Що ти відчував, коли був членом групи і гойдав інших? Що думав? Якого набув досвіду?
 — Чи є відмінності у поведінці групи залежно від того, хто є в центрі кола?
Деякі групи дуже ніжно рухають тих, хто є у центрі кола, інші роблять це дуже агресивно. Як поводилася ваша група?
Який висновок можна зробити про вашу групу та її членів?

"Хто народився в …"
Це кумедна гра, завдяки якій учасники отримують багато інформації один про одного.  Час проведення - 20 хвилин.
1. Група розсідається по колу.
2. Поясніть учасникам, що зараз буде проводитися гра, за допомогою якої вони зможуть краще пізнати один одного.
3. Хід гри. Ви називаєте особистісну якість або описуєте ситуацію і просите учасників, по відношенню до яких справедливо Ваше твердження, виконати певну дію. Вони встають зі стільця, виконують цю дію і знову сідають на місце. Наприклад: «Той, у кого є брат, повинен клацнути пальцями!»
4. Темп гри повинен зростати. Підбирайте твердження таким чином, щоб вони ставилися до багатьох учасників. Пропонуючи питання і називаючи дії, враховуйте вік і темперамент членів групи. Нижче представлені можливі варіанти Ваших висловлювань:
• особи, блакитні очі - тричі підморгніть;
• чий зріст перевищує 1 м 80 см, нехай щосили крикне: «Кінг Конг!»;
• той, хто сьогодні вранці з'їв смачний сніданок, нехай погладить собі живіт;
• хто народився у травні, нехай візьме за руку одного члена групи і станцює з ним;
• хто любить собак, має тричі прогавкати;
• ті хто любить кішок скажіть: «М’яв!»;
• ті, у кого є червоні деталі одягу, отримують особливе завдання: вони повинні сказати сусідові справа, що ніколи в житті не побажавши собі такої зачіски, як у нього;
• у кого є заміжня сестра, нехай скаже сусідові зліва, що це нікого не стосується;
• хто п'є каву з цукром і молоком, загляне під свій стілець;
• хто хоч раз у житті курив, повинен голосно крикнути: «Я це заперечую!»;
• у кого є веснянки, нехай пробіжить по колу;
• заміжні (одружені) опишуть рукою в повітрі велику вісімку;
• нехай єдина дитина своїх батьків підніметься на стілець;
• той, кого примушували піти в цю групу, повинен затупотіти по полу ногами і голосно крикнути: «Я не дозволю себе змушувати!»;
• у кого є власні діти, підстрибніть (один стрибок за  кожну дитину);
• хто радий, що потрапив у цю групу, голосно скаже «А!»;
• хто вважає себе допитливою людиною, нехай поміняється місцями з тим, хто думає так само;
• хто інколи мріяв стати невидимим, сховається за одного з учасників;
• той, хто вміє грати на якому-небудь музичному інструменті, хай покаже, як це робиться;
• регулярно займаються йогою продемонструють своє майстерність саме зараз;
• хто не переносить тютюнового диму, голосно крикне: «Курити - здоров'ю шкодити! Паління небезпечне для вашого здоров'я! »;
• ті, у кого з собою є шоколадка, жуйка або цукерка, тричі голосно прицмокнути;
• хто інколи зловживає алкоголем, має обійти, похитуючись, навколо свого стільця;
• хто знаходить, що гра триває досить довго, має тричі хлопнути долонями по сидінню, схрестити руки на грудях і голосно крикнути: «Досить!»

 «Те, що я не бачу»

Мета: показати суб'єктивність сприй¬няття різної інформації, вчити толерантного ставлення одне до одного.

Матеріали: 2—3 предмети (маленькі іграшки або канцелярське приладдя, яке можна помістити в руці, бажано, щоб пред¬мети були між собою схожі).

Учасники сідають у коло. Усі заплющують очі й не розплющують їх, поки не почують коман¬ду «очі розплющити». Тренер кладе учаснику в руку обраний предмет. Учасник, не розплющуючи очей, повинен охарактеризувати те, що він тримає. Сказати, який він за формою, чи має цей предмет дрібні деталі, якщо так, то які, і як його можна використовувати. Всі інші сидять мовчки й не повинні підка¬зувати. Після того, як учасник відповість на поставлені запитання, він передає предмет психологу й може розплющити очі, але не висловлюючи емоцій від побаченого.
Висновок: якщо ми точно не уявляємо, що це за предмет, то наша думка про нього може бути помилковою. Так відбувається й у спіл¬куванні з людьми. Якщо ми добре не знаємо людину (або бачимо вперше), то знати, чому вона так чи інакше чинить або говорить, ми точно не можемо. Тому нам потрібно не по¬спішати у своїх висновках, зважити свої дії й думки перед ухваленням рішення, а для цього необхідно знати про людину якнай¬більше.


Заміна негативних думок на позитивні

Мета: усвідомлення важливості прийняття свого «Я» з усіма перевагами та недоліками, вправляти у здібності змінювати свої думки з негативних на позитивні.
Пригадай, коли ти мав невдачі, які і зараз мають вплив на твоє життя, поведінку та самопочуття. Напиши 5—10 таких речень. А тепер спробуй замінити негативні думки про себе на позитивні
Обговорення. Якщо маєш бажання, то можеш поділитися І групою своїми враженнями від цієї вправи.

Мої сильні сторони

Мета: зміцнення віри у себе, у свої сили та збільшення самоповаги.

Одним із способів прийняття себе є поглиблення усвідомлення своєї вартості. Кожна людина має свої сильні сторони і саме на них будує спілкування з іншими. Іноді людина навіть не усвідомлює своїх сильних сторін. Якщо ти з'ясуєш власні сильні сторони, то цим збільшиш самоповагу і поглибиш прийняття себе іншими людьми.

Спершу пригадай, що ти робиш добре, чим пишаєшся. Згадай свої успіхи в минулому. Запиши: «Мої досягнення -— це...» (З—5 хвилин).
А тепер поділіться на пари. Кожен почергово повинен розказати про свої успіхи. Після цього з допомогою партнера поміркуй над тим, які саме твої сильні сторони сприяли досягненню успіху. Запиши: «Мої сильні сторони — це...» (6—10 хвилин).
Тепер кожен розповідає про свої сильні сторони. І далі запитує у всіх: «Які ще сильні сторони ви у мене помітили?», «Що може заважати мені використовувати свої сильні сторони?» Запиши: «Перешкоди у  використанні моїх сильних сторін — це...».

Ти про мене ще не знаєш 


Мета: донести учасникам, що успішність спілкування залежить від ступеня відвертості та довіри.

Щоб у тебе розвивалися добрі взаємини з іншою людиною, ти повинен бути відвертим, і лише тоді вона буде мати можливість пізнати тебе. Але ти ризикуєш, бо тебе можуть відштовхнути. Тому, щоб стати відвертим, ти повинен вірити, що відповідь іншої особи не ранить твоїх почуттів, що вона не нехтуватиме тобою і що не використає твої слабкі сторони. Те саме можна сказати і про іншу людину, яка довіряється тобі, довіра буде рости, якщо ти не будеш використовувати її слабкі сторони, висміювати і відштовхувати її.
Якщо хтось відкривається тобі, а ти залишаєшся потайливим, то він не буде тобі довіряти. Якщо ти у відповідь на відвертість починаєш насміхатися, «підколювати» або читати моралі й-засуджу¬вати, тоді й інший теж утратить до тебе довіру. Теплий вираз твого обличчя, приязна усмішка, доброзичливість у голосі, дружня поведінка допоможуть тобі здобути довіру інших, яким ти сам хочеш довіритися. Пропонуємо вправу, що потребує відвертості й довіри.
Поділяються на пари. Особа А протягом 3 хвилин розповідає про себе за допомогою таких речень: «Ти про мене не знаєш, що я...». Особа Б слухає. Через 3 хвилини — зміна ролей. Намагайтеся бути настільки відвертими, наскільки ви можете. Ризикуйте! А тепер протягом 5 хвилин залишайтеся у тих само парах і ставте запитання один одному, які виникли у процесі виконання вправи. Можете використати цей час для  вільного спілкування.



Комментариев нет:

Отправить комментарий